Min blogglista

torsdag 22 november 2012

Ståltrådsövningar

Tillbaka i Linköping. Tillsammans med en grupp blivande fritidslärare arbetade vi med ståltråd. Först en tunn, smidig tråd som vi skulle använda för att porträttera varandra. Kul att se bilderna. Figurerna ser så stora ut. I verkligheten var de mellan 5 och 10 cm höga. En rolig idé som jag tar med mig. Tror att eleverna kan klara detta.

IMG_3530IMG_3531IMG_3532IMG_3533IMG_3534,

Sedan arbetade vi med en tjock najtråd. Den var svårarbetad och vi fick inga verktyg. Uppgiften var att göra en helfigur av en människa. Jag blev ändå rätt nöjd. Hade dock föredragit att få verktyg och lite mer tid. Planerar att fortsätta med min kvinna hemma. Fotade henne med bordet respektive ventilationsgaller i bakgrunden. Tyckte det var roligt att se hur olika det blev.

IMG_3535IMG_3537

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar